Wednesday, April 13, 2011

What did you do today?

De kloge siger, at hvis man lider af ikke at kunne falde i søvn, kan det hjælpe at gå sin dag slavisk igennem. Så er den ude, overstået - færdig; og det skulle så give hjernen den ro den har brug for, for at kunne falde i søvn...

Og lad os da endelig lige prøve....
(Advarsel; Kan blive meget kedeligt!)

Vågnede lidt i 6 til Noahs gråd, tænkte "Det er bare for tidligt oven på den hæslige time fra 4-5!", og hentede ham ind i vores seng - hvor vi alligevel kun består af mig og katten, når det ikke hedder weekend. Vi faldt begge i søvn til klokken 7 - hvor Noah vågnede igen og var fuld af energi og skønne smil...Det var tåget og halv koldt udenfor, og jeg elskede det hemmeligt. Er så træt af sommetøj, og glædede mig til at have noget andet på i mødregruppe...




Lod ham rende rundt og være nuttet til klokken 8, mens jeg tjekkede facebook - og drømte om kaffe jeg aldrig fik lavet. Skrev et par blogindlæg - og læste de blogs jeg selv følger...
Fixede morgenmad til Noah; most æble med musly. Tænkte han var klar til pærerstykker. Det var han ikke. Fik dem galt i halsen, og jeg måtte fiske alle de små stykker ud, mens ungen utåldmodigt  og sulten hylede i sin stol.
Fik lavet min kaffe. Tænkte endnu engang at instant kaffe burde forbydes, og at jeg savner vores flash high tech kaffemaskine...Ville have spist morgenmad, men bollerne i posen var tørrer, og jeg var for doven til at hente toast i fryseren. Åd en af småkagerne jeg skulle have med til mødregruppe...
Legede med Noah fra 8-9, hvorefter han faldt i søvn. Skynde mig i bad for at blive klar inden han vågnede, men nåede kun lige ud af badet før freden var forbi. Var 100 år om at finde tøj, og Noah mistede tålmodigheden...Lagde make-up mens jeg sagde sjove lyde, og kilede ham på næsen med pudder børsten. Åd en småkage mere, og tænkte jeg startede dagen meget usundt...Men at kagerne var bedre end forventet.
Noah blev irriterende. Gav ham et lille stykke af min kage, og tænkte det var for åndsvagt, når jeg netop havde læst det var det forkerte tidspunkt at give dem en snack på...Lovede mig selv aldrig at gøre det mere. Ungen var stille, mens han åd sin kage.

Gik ud for at hente skraldebøtter ind, og blev slået omkuld af hede da jeg åbnede hoveddøren. Overvejede at beholde nøje udvalgte outfit på - og bare svede lidt, men huskede så at Michelles hus i forvejen er hammer varmt. Fandt sød sommerkjole frem. Der burde have haft sort bh under. Men sort bh var til vask. Tog en hvis på, syntes det lignede lort - men tænkte at de fleste til mødregruppe ikke går op i at matche tøj alligevel - og at jeg aldrig har haft den kjole på uden at få komplimenter, så det gik nok.
Gad ikke rigtig kjole, da mødregruppe altid indeholder en del gulvkravling...Tænkte det nok egentlig var lige meget, da de alle alligevel har set mine kasser... Åd en småkage mere. Pakkede pusletaske og legetøj. Prøvede at få Noah i tøjet uden han kravlede væk...Efter 3. forsøg var han klar. Opdagede hans shorts havde rester af mos på dem. Overvejede at finde et andet par. Besluttede han alligevel ville få mere mos på dem når han skulle have frokost - og lod ham beholde dem på. Følte mig lidt som en dårlig mor. Håbede ingen ville opdage det...

Blev hentet af Caroline. Der sagde "Nice dress!"da jeg åbnede døren.
Kørte til Michelle. Mødte Tiffany foran porten, der ikke vidste om hun skulle åbne og køre ind, eller parkere uden for an. Hun virkede lettere nervøs ved det store "Beware of dog!" skilt på porten. Jeg hoppede ud, åbnede porten - og sagde hunden ikke gjorde noget. Caroline og Tiffany kørte ind.
Vi blev mødt af en hest. Og Michelle.  Michelle, der sagde "You look stunning!!!"
Og jeg tænkte "Jeg har hvid bh på...Kan I ikke se hvor forkert og kikset det er?!"
Da Tiffany trådte ud, lagde jeg mærke til hun havde kjole OG hæle på. Elskede hendes sko - men tænkte hun var for tyk til kjolen. Komplimenterede skoene.

Kristen, Lee og Hayley mødte op. Hayley havde en veninde fra Scotland med sig. Der havde en hvid top på, med en sort bh under... Jeg tænkte "Ingen her fatter bh reglen!"
Michelle fortalte at politi Sarah va på arbejde, men måske ville komme forbi. 5 minutter efter kom Sarah, og som altid var vi alle helt vilde for at høre politi sladder...Hun overvågede et narko hus i nærheden - men ingen var hjemme så hun kunne lige nå en kop kaffe....Vi drak instant kaffe - der ikke gjorde noget for nogen.
Babierne larmede, og kastede op på gulvet - og Michelle lignede en der var ved at besvime.
Vi snakkede om alt og intet. Ingen kapow samtaler - eller noget der var værd at huske.
Sarah fortalte hun havde booket hende og jeg ind til et førstehjælps kursus for babier på mandag. Caroline skævede underligt, som at sige "hvad med mig?".  Vi skiftede emne...
Jeg glemte jeg havde kjole på. Ups.

(2 timer efter vi var kommet, ville alle hjem. Hyggen udeblev fra denne mødregruppe, som den har gjort det de 4 forgående gange. Fordi Australien ikke fatter hygge. Det kræver så lidt. Lidt musik, et samtaleemne alle kan snakke om - noget ok fingermad, og en vært der prøver.
De blev hos mig i 5 timer. Hos alle andre løber folk ud af døren efter 2. Uden at forstå hvad det er der mangler... Hvis jeg åbnede en cafe hernede, ville jeg tjene kassen...for folk ville aldrig gå derfra.
Nå, sidespring - sorry.)



Kom hjem, Noah sov - i seng med ham. Tjekkede post - 5 breve fra samme fange. Alle over-sprayed med hans duft. Huset lugter som om jeg har en affære. Tænkte at jeg må finde en måde at sige han må slappe af med det duft-sjov. Og at jeg ikke håber han er ved at blive Rikke-vild. Der er bestemt et eller andet mellem linerne, som jeg ignorer..hver gang. Og for hvert brev skærer han tingene lidt mere ud i pap.
"If I had met you before prison, I would had fallen in love with you". eller "I wish you would spray sexy perfume on your letters..."
Han må enten slappe af, eller ryge ud...



Så et afsnit af Private Practise.  Ville hellere have læst, men kunne mærke min hjerne var for træt til at fp det fulde ud af det...
Noah vågnede. Hørte 2 afsnit af Glee, mens jeg legede med Noah...Blev ramt af træthed. Lavede kaffe. Drak næsten intet af det instent lort!
Håbede klokken snart ville blive 5, så jeg kunne begyndte at lave mad til Noah, og får ham i seng. Tænkte at mit liv var begyndt at blive ret kedeligt og røvsygt. Og at jeg burde gå flere ture. Huskede så at Noah er imod barnevognen for tiden, og skriger på alle ture...Og at det er derfor vi ikke går ture i øjeblikket.
Klokken blev 5. Noah var kamp træt, og blev ved med at kravle op af mit ben. Blev nervøs for jeg ville ramme ham med kogende vand ved et uheld. Tog Moby ind. Noah grinende og hvinede - og kravlede rundt efter Moby der sprang rundt for at undgå ham. Skyndte mig at få hakket og skåret grønsager ud.
Tog Moby ud igen.

Drak et glas vin. Blev mere træt, og tænkte jeg ikke skulle have drukket det før senere.
Fik lavet mad til Noah; pasta igen - nu det gik så godt i går. Han var over træt og gad ikke spise ret meget...smed rundt med det meste. Tog Moby ind. Moby åd alt Noahs mad på gulvet.
Fik Noah i bad. Gad ikke synge sange og fjolle med badedyr. Fjernede egen make up istedet. Noah blev hys over jeg ikke legede med ham. Legede lidt med ham - men ikke særlig helhjertet. Så fandens træt...Ønskede Matt snart ville komme hjem fra hans åndsvage projekt.

Fik Noah i nattøj. Orkede ikke control crying. Ammede ham i søvn, mens jeg så "Sandheden om mænd". Var overrasket over hvor god den var. Så min gamle nabo i den, som statist. Spolede tilbage og så ham igen. Opdagde de havde klippet i filmen, for han gik forbi samme sted to gange lige efter hinanden. Lagde Noah i seng, og bad stille til han ikke ville vågne når han ramte madressen...
Gik på facebook, og skrev til gamle nabo at jeg havde set ham i filmen.

Begyndte at lave mad til mig selv. Overvejede om jeg behøvede mad. Bestemte at jeg gjorde jeg. Fuckede risene op. Smed dem ud, og begyndte forfra. Microovnen gik ud halvvejs i projectet. Orkede ikke at begyndte igen - og tænkte at ris nok var overvuderet alligvel. Åd min kylling i sur sød sovs uden ris. Bestemte mig for at ris ikke er overvuderet...

Satte mig ned for at skrive et blog indlæg om min ret så kedelige, men helt vildt trættende dag. Overvejer endnu et glas vin, mens mest at gå i seng. 8.37 pm

Har nogen set mit liv?

___
Ej, har lige læst igennem...og fundet en trillion fejl jeg ikke har rettet. I er altså lidt seje hvis I nåede til bunden, for fåååååck det er kedeligt! :-)

2 comments:

  1. jeg klarede mig igennem ;) Mit liv er satme ikke mere spændende, men jeg kan ikke skrive om halvdelen af min dag, fordi jeg har tavshedspligt på arbejde :O

    ReplyDelete
  2. Synes altså at du kan få en ekstremt kedelig dag, til at få en til at læse det hele :) Igen, håber ikke du stopper med at skrive, for jeg er også en af dem der først læste din dagbog inde på fyldepennen, og nu følger med her :)

    ReplyDelete