Monday, April 25, 2011

Four books

Vi er kommet til "fire bøger" i udfordringen. Og lige så svært det var at finde sange, lige så umuligt har det været at finde fire bøger. Jeg mener, kun fire! For jeg elsker bøger. Jeg elsker elsker elsker elsker dem, og hvis man kunne - ville jeg gifte mig med en bog!







Jeg har altid læst meget, og i Danmark kom jeg tit med vilje alt for tidligt på arbejde, til bussen, til lægen osv, så jeg kunne sidde og læse mens jeg ventede. (Og blev helt ærgerlig når jeg fx mødte nogen jeg kendte og blev nødt til at snakke med dem istedet...haha)

Jeg læser alt, ALT - og jeg nyder især at læse dansk...nu. Men det er svært og dyrt, så det sker så tit.
Engelske bøger er så latterligt billige hernede...Man kan få 5 engelske til en' dansk's pris...!
For tiden er jeg dog ved at spare op til en omgang danske...der er såååå mange jeg gerne vil læse.

Nå, men 4 bøger...

Bog 1, er den jeg læser lige nu;

"Pigen under gaden" af Roslund & Hellstrøm


Nr. 4 i serien. Den første er "Udyret", så "Box21" og derefter "Finnigans ære". Jeg er vild med svenske krimier, og de her er super gode. (Må dog tilstå jeg var størrer fan af de to første bøger...)
Venter pt på at jeg får " 3 sekunder" ind af døren  - som er efterfølgeren til "Pigen under gaden"...
Det har taget mig lang tid at læse denne bog, fordi jeg hele tiden er så kamp træt, og falder i søvn midt i læsningen...


Bog nr. 2, er også lidt en bog jeg læser lige nu... For jeg blev nødt til at smug-læse et par sider da jeg fik den...Selvom jeg ikke er færdig med "Pigen under gaden".

Det er nemlig "Plantagen 2", som er skrevet af Steen Langstrup. Jeg har læst Langstrup siden jeg var 16, og min veninde og jeg læste "Kat" samtidig. Da jeg selv skrev meget, sendte jeg ham også mit manus, og fik rigtig god kritik på det. (Nu, ældre og klogere - syntes jeg jo det er vildt pinligt jeg har sendt ham mit lorte manus, som bare er så tæer krummende dårligt, at jeg har ondt af de træ der døde for at få det printet ud...)




Jeg må derimod ærligt erkende at jeg syntes det er mega blærret han har lånt mit efternavn til en bi-person i bogen! :-) Det er sgu da sejt? En rigtig ægte forfatter - har brugt mit efternavn! (Og det er mit, for jeg skrev og sagde at jeg syntes det var cool der var en person med Justesen som efternavn, og Steen Langstrup svarede "Ja, jeg lånte lige dit efternavn".                      

   Eeeiks! Rikke 14 år! :-)

Det kan jeg leve højt på længe...

Og så er jeg vild med at han signere sine bøger, hvis man spørger pænt.
 Jeg har også "Plantagen 3" klar til læsning, så jeg kan næsten ikke vente med at komme ordentlig i gang med bøgerne...

Nå, men det var altså 2. bog. (Selcvom jeg snedigt lige fik name droppet et par mere...hæhæ)

3.bog er hvad jeg skal i gang med efter Plantagen, er Lee Childs Jack Reacher serie. Den er efterhåndne gammel, men jeg har aldrig fået den læst. De siger kvinder vil ha' ham, og mænd vil være ham (Jack, altså...) - så det kan kun blive godt...



4., og sidste bog - er en bog jeg virkelig gerne vil læse, men endnu ikke har fået fingre i - til trods for jeg er helt  vild med Mari Jungstedt, er hendes bog "I den søde sommertid".


Hun er guf for krimie elskere!


  


No comments:

Post a Comment