Sunday, December 26, 2010

Juledag

Kortlæser fundet! Havde lagt den i "så-ved-jeg-da-hvor-den-er" kassen... Som jeg altid glemmer at kigge i når noget er væk.



Julemorgen vågnede Noah klokken 5 - uden at have kastet op hele natten. Yes! Så vi gik i gang med gaverne...Jeg fik faktisk mere ud af at se Noah med alle gaverne, end forventet. Han var vild med at rive i papiret, og tæske pakkerne - og hver gang noget blev pakket ud, sad han længe og stirrede på det han havde fået. Troede egentlig ikke han var så kvik endnu.
Min moster havde bestilt en hånddukke-løve i en australsk butik, for som hun sagde; "Jeg syntes det er sjovere a bruge pengene på gave end porto!"  Noah elskede den, og grinede højt når vi fik løven til at bevæge munden.




Line have sendt lakridser fra Bornholm (til Matt og jeg forstås) og en sær udgave af de små synger til Noah. Så stjerne (!!)  for jeg har ville ha' de små synger længe - men ikke haft råd til at bestille den.

Det gik dog op for mig hvor lidt børnesange jeg kender! "Bonden gik i skoven", "verden er så stor så stor" og "Per spillemand"???? WTF?
Til gengæld kunne jeg huske nogle af tegningerne i bogen fra da jeg var barn...Det var et lidt vildt tilbage flash... Jeg skal have fundet tabs til de bedste sange, og så må Matt i gang på guitaren. Bettina sendte en CD hvor Lis Sørnsen synger børnesange da jeg var gravid, og den hører vi hver aften - så tror det ville være multi brano hvis Matt kunne spille guitar til de små synger!

Matt havde skisme købt hele 3 gaver til mig. To fra ham, og en fra Noah. Så sad jeg der med håret i postkassen, og et "jamen, jeg har jo ikke købt noget til dig".  Det er faktisk rigtig pinligt, for jeg gav ham heller ikke noget til hans fødselsdag.
(Til gengæld var jeg god på fars dag...)
Han er bare SÅ svær at købe gave til! Det eneste der virkelig bringer lykke er h&m tøj. Og vi har ikke h&m hernede!
Nå, men han havde købt to hatte, og et par shorts til mig. Alt i surf brands, ROXY og BILLABONG og jeg er bare ikke en surf chick - det er slet ikke min stil. Jeg vil meget hellere være stilet og classic. Men jeg skal ikke brokke mig. Skal nok få brugt både hatte og shorts - for når det er plus35 grader gider jeg hverken stil eller classic, så skal det bare være løst og let.
Jeg er glad for jeg fik tøj, for jeg har virkelig intet.

Man bytter ikke gaver hernede. Man laver heller ikke ønskesedler.
Man får en gave, og så er man glad for den. Det tog mig et stykke tid at vende mig til. For jeg kan godt li' at ønske mig ting...Men nu er jeg egentlig ganske hooked på ideen. Man får ikke en gave fordi man har ønsket sig noget. Man får en gave fordi der er en' der har haft lyst til at gi' en' en gave. Og så er man glad for den gave. (Eller man re-gifter den til en anden, året efter)

Så der er intet bytte-kaos mellem jul og Nytår..Til gengæld er BOXING day (2.juledag) NUTS. Hvorfor? Jojo, der har de udsalg! (???) En' dag, hvor alt er latterligt billigt - og folket stormer butikkerne så snart de åbner - for at rive ting ned fra hylderne...
Vi var selv afsted i dag, men kom ikke hjem med noget. Jeg prøvede dog en ny neglelak på  en enkelt finger, og nu er jeg blevet helt vild med farven. Tror jeg må tilbage i morgen og ha' den...Jeg er lidt neglelak tosset!

No comments:

Post a Comment