Monday, March 14, 2011

Ebay battle

Jeg har luret, hvordan man vinder hver eneste ting på ebay. Det er et latterlig system.
Hvis man sekundet før en aktion slutter, trykker et grotesk højt beløb ind; fx 163819 , så vinder man. Og man skal ikke betale alle de penge, for personen der før dig bød højest; lad os sige 100 kr, har sat standarten. Så du skal altså betale 101 kr for denne her ting; selvom du bød rigtig højt. Giver det mening? Syntes det lyder lidt rodet - men prøv det, prøv det! (Bare ikke på ebay australia. :-) Det er MIN flise!)



D.10 December vandt jeg et super lækkert sengeset i hvidt; som jeg skulle betale 46 dollars for. (Omkring 250 kr)
Det var tænkt som en julegave, men det nåede aldrig frem før jul. Eller efter jul.
Jeg skrev til sælgeren, og kommunikationen var vildt dårlig fra hans side. Han var uden tvivl arabisk eller asiat, og hans engelske lidt af en gætte konkurrence.
Til sidst anmeldte jeg ham. Havde hverken fået vare eller penge tilbage i midt Januar. Så svarede han pludselig på mine mails, og skrev at sendingen var blevet tabt. Men han ville sende et nyt sæt snarest.

Jeg gad ikke havde hans rådne sengeset mere - det var ligesom lige meget med den julegave, og oplevelsen havde nu gjort at jeg vidste jeg ikke tænke på idio,ten hver gang jeg så sengesættet hvis jeg selv beholdt det.

Han lovede at tilbage betale mine penge snarest. Jeg træk klagen tilbage, da vi jo nu var kommet til en fælles aftale...
MISTAKE!

Hele Januar gik, hele Februar gik - og ingen penge til Rikkepigen. Jeg skrev til ham dagligt, han havde et hav af lamme undskyldninger. Tiden der var gået betød nu jeg ikke længere kunne klage, da jeg jo i forvejen havde trukket min første klage tilbage.

Matt hånede mig lidt, og sagde at jeg så aldrig de penge igen - og det var præcis pga min historie han ikke stolede på ebay.

Altså...Ved manden ikke hvem det er han dater?!

I weekenden gik jeg all in. Total barnligt, faktisk - men jeg ka' ikke ha' når folk prøver at tage røven på mig...
Jeg skrev et hav af email til ebay idioten. Om at jeg ikke ville forsvinde, og hans liv ville blive lettere hvis han bare betalte.
Så fik jeg ind på alle hans annoncer, og sørgede for at vinde dem. Jeg vandt måske 27 af hans sengeset.

Og han skrev "Hvornår betaler du?". Og jeg svarede; "Betaler? Jeg betaler ikke..jeg bliver ved med at byde på dine ting til du har betalt mig. Når jeg bliver sidt ud af ebay, opretter jeg en anden bruger, og byder på dine ting igen...Jeg vil bare gerne have mine 46 dollars tilbage, tak"

Og her i morges...Har fætteren fandme endelig betalt mine penge tilbage! Ha!

Det bliver fantastisk at fortælle det til Matt!

2 comments:

  1. Sejt, godt kæmpet, du er vidst ikke nem at køre om hjørner med. :)

    ReplyDelete
  2. Hahah, du er for sej. Så kan han fandeme lære det. :)

    ReplyDelete