Sunday, May 1, 2011

Hungover


Saying goodnight to Noah


Hold da op en aften. Selvom jeg ikke selv syntes jeg drak særlig meget -har jeg i den grad haft ondt i håret i dag. Men det er altså også længe siden jeg har været ude til klokken 2!

Og hvor føler jeg mig gammel. Og voksen.

For fra klokken 23, var jeg faktisk klar til at tage hjem til min lille familie. Og hygge i track suit pans, hyggesokker - og se film.
Det blev ret tydeligt i går, at min mødregruppe er yngre end jeg er...

Tiff, mig, Lee.Sarah, Julie,Hayley, Caroline, Michelle - fremmed mand.

Vi mødtes hos Sarah, og det var faktisk rigtig hyggeligt. Folk havde dog meget travlt med at snakke om dem selv, og det blev ærlig talt lidt trættende... Især Julie gik mig på nervere. Nej, altså hvor er hun bare håbløs! Og dum at høre på...Jeg kan næsten ikke skjule at jeg ikke kan li' hende... Jeg kan skrive en trillion indlæg om hvor dum og irriterende hun er - men det gider I nok ikke høre om, så jeg vælger bare at sige at hende og jeg muligvis er så langt fra hinanden som folk kan komme...

Vi tog på HoliHans - en irsk pub, og folk blev ved med at snakke om dem selv...Og jeg fik lidt nok. Jeg troede sgy ærligt vi var kommet længere end "hør hvor fantastisk jeg er!", og savnede noget dybte og noget indhold. Mest spændende samtale handlede om hvad folk mente om deres bryster efter ends amning...Og blev ødelgt af lorte Julie, der brægede op "Hvis jeg ikke var blevet gravid, ville jeg havde haft silikone bryster - og rejst verden rundt!"
Sandheden er nok mere, at hun ville have ønsket sig silikone bryster, men aldrig rejst længere end fucking Brisbane...

Bagefter tog på  et eller andet dansested.. På vej derhen blev vi stoppet af polititet. Tiff kørte, og havde ikke drukket mere end et glas vin, men det var alligevel lidt ubehageligt...Hun var selv helt vildt nervøs. Det blev ikke bedre af at Sarah, der arbejder som politibetjent i Hervey Bay, åbnede døren og skreg "Hej Bradly!", men at politibetjenten i virkeligheden hed Mark.
Tiff blæste 0 - og vi kørte videre; og jeg ærgede mig over jeg havde ladet min telefon blive hjemme...Det kunne have været et godt billede....


Vi dansede og dansede på dansestedet. Musikken var for høj til at snakke. Lee, Tiffany,  og (YES!) Julie gik ret hurtigt hjem - mens Hayley, Caroline og Sarah hælde den ene drink ned efter den anden.
Jeg kender min grænse... Jeg var jo altså party pigen fra jeg var 18 - 23, så jeg ved at det er dumt at A)Blande. B)Drikke for hurtigt C)Drikke for meget. D)Drikke fordi de andre gør det.
Var stadig fuld, og blev mere fuld  - men i mit eget tempo. Fattede ikke hvordan de andre kunne holde til det...


Jeg begyndte ret hurtigt at kede mig. Jeg mener, man danser, og drikker - og danser...Og hvad så? Jeg skulle jo ikke i flirtende samtaler med nogle hankøn, eller vovede dansetrin med nogen som helst...
Huskede at en ven engang havde sagt "Der er 2 grunde til folk går ud på steder hvor de ikke kan snakke. Fir at score, eller for at blive set"
Jeg tænkte han havde ret. Og at jeg var ligeglad. Både med at score, og blive set...

Michelle blev hentet af Liam, og da de kører forbi mit hus på vej hjem, spurgte jeg om jeg måtte komme med. Og koen sagde "Jeg tror ikke der er plads i bilen".
What? Jeg blev fandme hys! Jeg ved godt jeg måske ikke kan tillade mig det - men gu er der da plads. De har en kæmpe bil! Så hun daffede af, uden at sige farvel...

Jeg blev og dansede lidt mere...Men ihhh hvor ville jeg egentlig bare gerne hjem til min mand og min mus..

Hayley brækkede sig først - og tog hjem.

Sarah drak stadig.

Jeg stoppede. Var lige den der' tand for rundtosset....

Så blev Caroline dårlig. Ringede efter sin mand der kørte os Sarah og jeg hjem, mens Caroline brokkede sig over hans kørsel..."Jeg bli'r dååårrrlig".
Til sidst fik han nok, vendte sig mod hende - og sagde bestemt, dog stadig venligt "Shut up..."
Ha!
Carolines mand er så sød og rar og dejlig - og hun taler altid helt vildt grimt til ham - så det var fedt at se ham sætte hende lidt på plads. Normal er han nemlig bare sød og rar og siger ikke noget mens vi er der...
Men helt ærligt, manden er blevet vækket klokken 2 om natten, har hevet sig selv OG deres baby op - kørt heeelt ind til byen for at hente 3 stive koste - der alle skal køres hjem; og han gør det bare...Fordi han er så sød. Matt havde sagt at jeg måtte tage en taxa eller noget - for han ville ikke vække Noah for at hente mig. Som jeg fuldstændig forstår; det havde jeg slet ikke ville have ham til...Når ungen endelig sover, så lad ham da endelig sove...!

Matt havde tændt lys for mig i soveværelset, og sov selv i gæsteværelset. Jeg vækkede ham for at sige jeg var kommet hjem, og at jeg ikke var fuld...
Men det var jeg vidst alligevel...For yuk og føj den her dag har været øv...

Status må være at det var rigtig godt at komme ud, og være mig - uden Noah; men jeg savnede sjove hendelser og dybe samtaler om et eller andet der betyder noget...


No comments:

Post a Comment