Wednesday, May 11, 2011

Bilingual Edge

Må jeg godt lige have lov at sige, at jeg er sej! Tak...

I dag nøjes Noah ikke med at pege på grisen i badet. I dag vidste han, at det var grisen han pegede på. På dansk.
Jeg opdagede det fatisk kun, fordi jeg snik-snakkede som jeg plejde, og sagde "Så kom fisken..." - og den lille trold kiggede op på grisen, pegede - og smiiilede. Jeg blev helt paf. Gloede bare forbløffet på ungen.
"Nej.. det er ikke en fisk..det er ...grisen", sagde jeg - og igen - pegede han på den lyserøde gris.
"Hvor er grisen?"
Pege.

Så tog jeg en blå and, og grisen. Holdt dem ved siden af hinanden "Hvor er grisen?"
Og han greb fandem sin gris...



Han fatter at det er en gris. Ikke en pig. En gris!

Han er ved at blive bilingual!

Sagde jeg at jeg er sej?! ;-)

3 comments:

  1. - OG han kan sige "dygtig", eller er det bare noget jeg synes han siger??

    ReplyDelete
  2. Hihi, skulle lige til at skrive det samme :)
    Jeg synes også han siger "dygtig" til sidst!

    ReplyDelete
  3. haha, ja - det lyder da næsten sådan! Hvor sjovt.... !! Godt spottet!

    ReplyDelete