Thursday, May 5, 2011

6 Places

Ok, 6 steder. Hm. What to choose...

Jeg tror mit første sted skal være Noosa. For jeg elsker Noosa. En hyggelig, smuk by 2 timer fra Hervey Bay. Jeg håber lidt det er der vi skal tilbringe mors dag, men måske har jeg ødelagt det for mig selv. Matt sad ved computeren, og jeg lagde mærke til han skyndte sig at lukke et vindue ned når jeg kom for tæt på - og i det hele taget virkede lettere panisk, og påpasselig. Og så blev jeg pludselig mega usikker, og tænkte "Han har fundet en anden!".
Og gik over, og spurgte hvad han lavede, og bare hans svar lod så skyldigt og løjnagtigt, så jeg pegede på det vindue han havde lukket ned, og sagde "What's that? Open that window again!". Og den søde mand åbnede vinduet, sikkert fordi han ikke ville have jeg tænkte forkert... Og så var det en side over Noosa, og hvor det var bedst at bo...
Flot. Rigtig flot. Så fik jeg da ødelagt den overrasekelse for mig selv. Igen.
Lidt Noosa billeder;





Sted nr 2 er rainbow beach...2 timer længere oppe...Jeg har ikke været der endnu, til trods for uttalige forsøg. Men så har det regnet, så har Matt ikke kunne få fri til at tage afsted alligevel, så har vi ikke haft råd alligevel - osv osv osv. Jeg har fundet ud af at det vil koste 700 kr at køre derop og hjem igen, og at vi kan bo i en hytte for 500 kr for en' nat. Og jeg tror måske bare jeg hemmeligt sparer op, og booker os ind...For ellers kommer vi nok aldrig afsted...Og når det er så tæt på, ville det virkelig ærge mig hvis vi flytter herfra igen, før jeg har været der...



Sted nr 3 er The nodic spa i Canada. Det var fadme fedt! Det var minus 21 grader (!!!!) den dag vi var der - det er dælme koldt!!! Det blev minus 28 den næste dag, og man kunne slet ikke få lov at gå ud. Jeg fik da også blå tæer!





 Først varm spa, så KOLD spa (med is i!), så sauna - og derefter afslapning med musik i 15 min. Og så starter man forfra. Det var simpelthen fantastisk, og selvom den kolde frøs lungerne til is - så kunne det godt mærkes det var nødvendigt for at få fuld udbytte af sauna turen. Der var rigtig mange der sprang det kolde over, og gik direkte til sauna, men ikke Matt, Brenda og jeg...
Vi løb gennem det kolde, og ind i saunaen.
I første forsøg - styrede jeg igennem det kolde vand, kom op - løb mod saunaen mens jeg råbte "Arrghhh - fuck me, it's coooooooooooooooooooooooooold" - kun for at opdage at jeg havde fortsat skrigeriet inde i saunaen...Og folk stirrede på mig, og nok tænkte jeg var underlig... :-)

Sted nr 4 er også i Canada. Omega park.Hvor vi var ude og køre med hundeslæde. Det var så stjerne fedt!!!!



Sted nr 5 er Tathra, hvor vi boede før vi flyttede her op. Jeg savner det. Jeg savner huset, dyrene, naturen - at falde i søvn til havest brusen; og at alle naboer var så langt væk at det var som man slet ingen havde.
Hvis bare Tathra havde haft jobs og spændende mennesker...

Vores træ hus

Vores lille båd, og vores flod

Vores hunde og vores bush baghave

Vores strand

6 og sidste sted

København.

I miss you!

Prøv lige at se drengen i den blå trøje....SCARY, right?


6 comments:

  1. Åh, dejlige steder rikke. Det får tankerne til at glide. hav en dejlig dag.

    Knus

    Heidi

    ReplyDelete
  2. Uh... Bliver nødt til at spørge hvad der er scary ved drengen i den blå trøje... Min første tanke var at han godt kunne ligne min ældste dreng ;)

    ReplyDelete
  3. Men hvor er Herning? Når jeg kommer til Oz må vi tage på road trip sammen ;) Jeg kan endda finde ud af at skifte en ble og underholde dit barn undervejs ;)

    ReplyDelete
  4. Tak Heidi - din blog får til gengæld maven til at rumle og tænderne til at løbe i vand! Yum! :-)

    ReplyDelete
  5. Mille; jeg syntes drengen i blå ligner et spøgelse, som han står der og kigger direkte ind på Matts kamera...Uhhh...Men er sikker på din søn er...øh..rigtig sød og rar :-)

    ReplyDelete
  6. Roadtrip it is Thildur! Og hurra for du er så god til børn, det bliver super...

    ReplyDelete