Friday, February 11, 2011

Kvinden der ville vide hvem der havde lavet lort ved siden af køleskabet...

" I think we have a mouse in our house..." sukkede jeg dybt til mødregruppe i onsdags, og forklarede hvordan vi havde fundet fæl muselort ved siden af køleskabet.
"Det er sikkert ikke en mus, det er nok bare en gekko" sagde en' af de andre mødre - og hele flokken nikkede samtykkende. "Hvis der en en hvid prik på enden af lorten er det en gekko... Er der en hvid prik på enden af lorten?" fortsatte hun - og alle stirrede spørgende på mig.
"Øh...jeg har ikke nær-studeret lorten så meget..." svarede jeg tørt, og alle hylede af grin.

Men hvem skulle have troet af en gekko laver muselignede lorte med hvide prikker. Og gekkoer, DET har vi masser af, så det er heldigvis nok bare en sød lille gekko...


Det er sjovt for en dansker som jeg at opleve hvor forskellig det samme land er, fra stat til stat.
Vi lærer hele tiden hvordan tingene er anderledes i QLD end i NSW.
Fx har vi også altid ladet tøjklemmer hænge på tørresnoren udendørs. Det er meget lettere end at slæbe dem frem og tilbage. Men den går ikke heroppe. Solen er simpelthen for stærk, og klemmerne smuldre fuldstændig mellem fingerne på en'...

Vi kan jo passende bytte vores musefælde for nogle tøjklemmer....

2 comments:

  1. Rikke, den der gekko du har et billede af. er ikke sød. det er et monster i forklædning. Det er en tokay gekko og den er pisse sur altid.... den "gør" hvis man skræmmer den og så siger den sit eget navn. Prøv at google den og lyd....

    Jeg kender dem alt for godt. vi har et hav af dem på arbejdet. de bider som ind i ...... og de holder ved. men forhåbentligt er din ikke sur.

    Heidi

    ReplyDelete
  2. Jamen, selvfølgelig er det en gekko :O Eller noget.. Verden er et mærligt sted :) Ih, jeg savner Australien.

    ReplyDelete