Monday, February 14, 2011

Faaar, får får får? Nej får får lam.

På vej op af kysten har min familie boet forskellige steder. Ikke alle stederne har være særlig tilfredstillende for min søster. Typisk min fars håbløse planlægning.

 Blev dog stadig en smule overrasket da jeg fik en besked fra min søster, den aften de var kommet til Surfers Paradis.

"Vi har fået verdens klammeste motel. Vi skal bo med får som sover i stuen/køkkent - her er så klamt!"

Ej ok. Godt nok er min far one with nature - men at slå sig ned med en flok får var måske liiige at presse citronen lidt for meget. Kunne godt forstå min søster syntes det var lidt for meget - men prøvede at tænke på hyggen i det. At ligger der i halmen og putte med får, mens der uden tvivl var grønne græsmarker så langt øjet kunne se. Det er da lidt charmerende...Og ikke en oplevelse man sådan lige glemmer...

De skulle overnatte der i to dage, og hver gang jeg skrev beskeder til dem, spurgte jeg til fårene. Hver gang blev spørgsmålet ignoreret - og jeg tænkte at hun sgu virkelig måtte være bitter over den farm ferie...

De nåede herop til Hervey Bay 6 dage efter, og da jeg og min søster sad på cafe i går - spurgte jeg igen til fårene. Hun gloede underligt på mig.
"Altså, hvorfor taler du hele tiden om får?!"
"Ja, fordi I jo sov sammen med får på det der motel..."

Stilhed

"Nej - vi sov sammen med FAR"

...
..
.
!

Damn you autocorrect! :-)




2 comments: